تاکید باقری بر نقش مهم کریدور شمال – جنوب در تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل بیانیه راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: حج، یک سفر معنوی انسان‌ساز و سرآغاز تحول و تعالی است رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد
سرخط خبرها

کمالوندی: غربی‌ها تحریم‌ها را لغو کنند، ایران به تعهدات ذیل برجام باز خواهد گشت| خواسته‌های آژانس زیاده‌خواهانه است

  • کد خبر: ۱۲۳۵۰۳
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کمالوندی: غربی‌ها تحریم‌ها را لغو کنند، ایران به تعهدات ذیل برجام باز خواهد گشت| خواسته‌های آژانس زیاده‌خواهانه است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در رابطه با نظارت‌های هسته‌ای گفت: «اگر غربی‌ها تحریم‌ها را لغو کنند و به تعهدات خودشان باز گردند، ایران نیز به تعهداتی که ذیل برجام پذیرفته بود باز خواهد گشت.»

به گزارش شهرآرانیوز، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با برنامه "بدون خطر خوردگی" رادیو با بیان اینکه رابطه کشورمان با آژانس رابطه تعریف شده‌ای است، گفت: در حال حاضر این رابطه بر اساس پادمان است. وقتی از پادمان سخن می‌گوییم به این معنی است که حسابرسی مواد هسته‌ای صورت می‌گیرد به این ترتیب که ایران اعلام می‌کند چه میزان مواد هسته‌ای در چه نقاطی دارد و با آن‌ها چه کار‌هایی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به این موضوع که کشور‌ها رابطه دیگری نیز با آژانس بر اساس پروتکل الحاقی دارند، اظهار کرد: بر اساس این رابطه، کشور‌ها بخشی از تجهیزاتی که در ارتباط با غنی سازی است را در نظارت آژانس بین‌المللی اتمی قرار می‌دهند که ایران نیز چنین کاری را انجام می‌دهد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران افزود: علاوه بر موارد ذکر شده، در موضوع برجام یکسری نظارت‌های بیشتر نیز وجود داشته است، اما امروز به دلایل مختلف ایران صرفا تبادل پادمانی را اجرا می‌کند و در واقع فقط حسابرسی مواد هسته‌ای صورت می‌گیرد.

وی از خواسته‌های بیشتر آژانس از ایران گفت و در عین حال تصریح کرد: این خواسته‌ها زیاده خواهی محسوب می‌شود، زیرا به دلیل تحریم‌ها این خواسته‌ها قابل اجرا نیستند. طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران که مصوب مجلس شورای اسلامی است، قرار است آژانس بین‌المللی اتمی حداقل نظارت‌ها و در حد پادمانی باشد. البته اگر غربی‌ها تحریم‌ها را لغو کنند و به تعهدات خودشان باز گردند، ایران نیز به تعهداتی که ذیل برجام پذیرفته بود باز خواهد گشت.

کمالوندی با تصریح بر این اینکه ایران هیچ تعهد فراپادمانی را ندارد، ابراز کرد: ایران ۲۷ دوربین و یکسری تجهیزات از جمله وسایل اندازه گیری آنلاین غنی سازی را جمع کرده است. اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود باز گردند، این امکان وجود دارد این وسایل و دوربین‌ها مجددا کار خود را آغاز کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->